/>
Vreau demo

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Bifeaza doar daca esti student
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Cere oferta

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Prin completarea formularului, iti dai acordul sa fii contactat de un consultant NextUp.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Prin completarea formularului, iti dai acordul sa fii contactat de un consultant NextUp.

"*" indicates required fields

"*" indicates required fields

Max. file size: 1 GB.
Max. file size: 1 GB.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

"*" indicates required fields

Max. file size: 1 GB.
Max. file size: 1 GB.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Cere oferta

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Prin completarea formularului, iti dai acordul sa fii contactat de un consultant NextUp.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Declarația SAF-T – mai e mult până departe! 

NextUp » Articole despre sisteme si software pentru antreprenori » Declarația SAF-T – mai e mult până departe! 

Poate că nu aveai destulă treabă sau printre urgențele tale pluteau prea puține sarcini birocratice, plictisitoare, inutile, stufoase, neclare…Stai liniștit, autoritatea are grijă de tine și-ți dă o nouă bătaie de cap, mai complicată, criptică, greu de pregătit și foarte greu de rezolvat – SAF-T.

În plus, SAF-T, ultima vedetă a raportărilor minune, căci despre ea este vorba, implică responsabilitatea juridică a antreprenorului și amenzi mari pentru cei care n-o depun la timp. 

Care este primul pas? Să verifici AICI dacă firma ta este pe lista celor ce trebuie să depună declarația începând cu ianuarie 2023. 

Dacă ești pe listă și nu te-ai apucat de treabă deja, o să-ți fie greu să emiți la timp prima declarație. Ia urgent legătura cu contabilul tău și evaluați împreună situația. Îți recomand să listați cu atenție pașii obligatorii pe care trebuie să-i parcurgi atât ca să sintetizezi informațiile necesare cât și ca să generezi codurile ce facilitează declarația. În lipsa unui sistem informatic performant vei avea mult de muncit manual, iar șansele să greșești pe undeva sunt foarte mari. 

Chiar dacă ai un sistem informatic performant e bine să te asiguri că ai și un soft care să permită depunerea SAF-T cu un efort minim în fiecare lună. Acest soft trebuie să fie integrat cu platforma pe care o folosește ANAF-ul.  

O combinație de ERP cu un soft SAF-T  te scutește de multe zile de muncă. Faci o singură dată setarea codurilor pentru fiecare articol/stoc/centru de cost și apoi informațiile se preiau direct, corect în fișierul care se transmite către autoritatea fiscală. 

Dacă nu ai un soft, raportarea va fi întârziată pe toți pașii intermediari pe care o muncă automatizată îi poate parcurge la un click. Ceea ce vei fi obligat să faci este să-ți așezi toate tranzacțiile într-un tabel, apoi să le imporți într-un soft, ceea ce presupune că maparea se va realiza într-un timp foarte îndelungat.  

Nu te ascunde ca struțul cu capul în nisip și nu spera că ANAF va renunța la implementarea SAF-T pentru că raportarea SAF-T este o directivă UE, ceea ce înseamnă că abandonarea ei este imposibilă.  

Ce-ți rămâne de făcut? Să te conformezi și să iei măsurile necesare pentru a te feri de amenzi.  

Declarația SAF-T este cea mai complexă raportare lunară către instituțiile statului pe care o depune firma ta. Ce raportezi? Toate tranzacțiile firmei, de la furnizori, facturi și plăți până la prețuri, clienți și încasări.  

Ca urmare, recomandăm ca înainte de prima raportare să aloci timp pentru o curățenie ca de început de an. Adică să folosești SAF-T ca pe o oportunitate de a-ți îmbunătăți accesul la cifre, documente, care te vor ajuta, pe viitor, să iei decizii mai repede. Cu alte cuvinte, să te concentrezi pe creșterea afacerii, în loc să aloci timp pentru corectarea erorilor umane inerente în urma unei munci de Sisif. 

Iar tu, cel care depui din ianuarie 2023, mai ai un mare avantaj, acela de a putea învăța din greșelile celor ce au depus deja declarația de la jumătatea lui 2022.  În plus, ANAF-ul știe că vor apărea dificultăți mari legate de această raportare complexă și va avea răbdare o vreme cu cei ce nu vor reuși să o depună corect, dar nu și cu cei care nu o vor depune deloc. 

Pe termen mediu și lung, odată cu digitalizarea corespunzătoare a autorităților vor apărea și beneficiile reale pentru contribuabili, respectiv inspecții fiscale care se vor desfășura simplu, rapid, cu mai puține abuzuri de putere. Doar că mai e mult până departe! 

Data articol: 14 decembrie 2022
Antreprenor, Co-owner NextUp

Vreau demo

Vreau demo gratuit

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Bifeaza doar daca esti student
This field is for validation purposes and should be left unchanged.