Automatizarea proceselor de business prin AI – Cum să duci firma la nivelul următor
Automatizarea proceselor de business reunește oameni, aplicații, dispozitive și informații dintr-o organizație pentru a produce o companie cu adevărat agilă și digitală. Automatizarea proceselor se concentrează pe îmbunătățirea și digitalizarea operațiunilor din toate sectoarele de activitate, indiferent că vorbim de contabilitate, resurse umane, producție sau distribuție.
Multe companii folosesc inteligența artificială (AI) pentru a încerca să reducă costurile operaționale, să îmbunătățească experiența clienților, să crească eficiența și bineînțeles profitul. Toate aceste avantaje înseamnă un atu în fața concurenței și un pas înainte către viitor. Dar, de ce le este greu companiilor să facă acest pas mai devreme?
Unul dintre motivele cel mai frecvent întâlnit nu este cel al costurilor cum s-ar putea crede, ci al neînțelegerii modului în care funcționează AI și ce beneficii poate aduce unei firme. Așadar dacă ai o firmă, indiferent de domeniul de activitate sau dimensiune, în acest articol îți explicăm ce înseamnă AI și cum te ajută inteligența artificială în afacerea ta.
Ce înseamnă AI – Artificial Intelligence?
AI a devenit un termen generic pentru aplicațiile care îndeplinesc activități care înainte au necesitat o contribuție umană, dar acum pot fi făcute automat prin intermediul unui software. Principiul de bază al AI este de a reproduce și apoi de a depăși modul în care oamenii acționează.
Inteligența artificială este susținută de diverse forme de Machine Learning, care recunosc modelele din date, pentru a permite predicții. Astfel, AI poate adăuga valoare afacerii prin oferirea unei înțelegeri mai cuprinzătoare a datelor disponibile și prin automatizarea activităților complexe și repetitive.
Tehnologia AI îmbunătățește performanța și productivitatea la nivelul unei firme, prin automatizarea proceselor sau activităților care cândva necesitau intervenție umană. De asemenea, AI poate da semnificație datelor la o scară la care oamenilor le este dificil să o facă. Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, această funcționalitate aduce beneficii substanțiale pentru afaceri.
Semne care îți indică faptul că ai nevoie de AI
Pentru a fi profitabilă, orice companie, indiferent de sectorul de activitate, are nevoie în permanență de calitate constantă în realizarea produselor la un preț competitiv. Pentru a răspunde acestei provocări jucătorii din domeniu au la dispoziție soluții de automatizare a proceselor și a sistemelor industriale.
Când este momentul pentru a face acest lucru? Iată câteva semne care îți pot transmite că e timpul pentru AI:
- Informațiile sunt dispersate și există mai multe versiuni de documente
- Utilizezi multiple sisteme și există o lipsă a controlului și integrării
- Analiza numărului mare de KPI și realizarea de rapoarte și analize comparative necesită prea mult timp
- Realizarea previziunilor se face cu dificultate, necesită mult timp și apar erori
- Lipsa de flexibilitate și imposibilitatea simulării rapide a scenariilor de business
Avantajele operaționalizării AI
Tehnologiile AI sunt recomandate pentru înlocuirea sarcinilor repetitive. Într-adevăr, companiile obțin adesea cele mai mari îmbunătățiri ale performanței atunci când oamenii și sistemele lucrează împreună. Inteligența artificială devine un ajutor real pentru oameni, deoarece preia din munca lor și îi eliberează pentru noi sarcini mai importante și mai creative.
Pe lângă acest lucru, iată care sunt cele mai des întâlnite avantaje ale utilizării sistemelor de inteligență artificială în compania ta:
- Costuri mici
Automatizarea înseamnă practic operațiuni fără întreruperi. Softul îi ajută pe angajați să lucreze mai eficient și le permite să se concentreze pe rezultate. Când utilizezi softuri care se bazează pe AI pentru a automatiza procesele, vei reduce nevoia angajaților de a face sarcini repetitive. Acest lucru permite companiei să se concentreze pe alte domenii de creștere, cum ar fi inovația și dezvoltarea.
- Timp redus
Eliminarea sarcinilor manuale, încurajarea colaborării și îmbunătățirea comunicării reduc timpul necesar pentru finalizarea proceselor.
- Erori puține
Firmele care implementează sisteme AI se pot aștepta la o reducere a erorilor. În plus, atunci când AI și învățarea automată sunt integrate cu o tehnologie precum ERP, care automatizează sarcini repetitive, bazate pe reguli, combinația nu numai că accelerează procesele și reduce erorile, dar poate fi, de asemenea, antrenată să se îmbunătățească și să preia sarcini mai complicate.
- Gestionarea simplă a datelor
Când se folosesc de procese manuale, angajații pot pierde evidența comunicărilor scrise, a foilor de calcul și a altor documente, indiferent dacă sunt imprimate sau transmise prin e-mail. Automatizarea prin AI eficientizează tot acest proces, prin faptul că toate documentele și datele sunt găzduite într-o singură locație, simplificând gestionarea lor, astfel încât organizarea și regăsirea lor când este nevoie să fie cât mai simplă.
- Vizibilitate mai bună
Automatizarea înseamnă operațiuni fără întreruperi, ceea ce îi ajută pe angajați să lucreze mai eficient și le permite să se concentreze pe rezultate. Capacitatea AI de a prelua și procesa cantități masive de date în timp real oferă posibilitatea organizațiilor să implementeze proceduri de monitorizare a eventualelor probleme, precum și să recomande acțiuni și, în unele cazuri, chiar să inițieze un răspuns.
- Creșterea profitabilității
Pe măsură ce folosesc inteligența artificială în mai multe domenii ale unei firme, de la personalizarea serviciilor până la asistența în gestionarea riscurilor până la susținerea inovației, organizațiile vor observa creșterea productivității și a eficienței, costuri reduse, eficiență mai mare și posibil noi oportunități de creștere.
- Servicii și experiențe personalizate pentru clienți
AI analizează și învață din datele obținute pentru a crea experiențe și servicii personalizate. Probabil cel mai evident exemplu în acest sens este serviciul de streaming Netflix, unde în urma datelor recepționate și analizate se determină ce preferă fiecare client la un moment dat și se fac recomandări în consecință. Cu toate acestea, AI oferă aceeași personalizare în numeroase alte domenii.
- Management mai bun al angajaților
Companiile folosesc inteligența artificială pentru a îmbunătăți multe aspecte ale managementului angajaților, de la eficientizarea procesului de angajare până la salarizare, pontajul angajaților sau plata impozitelor către stat.
Procesele de inteligență artificială nu numai că aduc economii companiilor în costurile de angajare, dar pot influența și productivitatea forței de muncă prin selectarea și identificarea cu succes a candidaților potriviți.
Dacă este necesar ca anumite procese din activitatea firmei tale să fie automatizate, echipa NextUp poate dezvolta funcționalități specifice AI sau poate customiza anumite automatizări pentru afacerea ta.