Integrare ecommerce cu soft ERP: De ce este importantă și care sunt avantajele
Companiile care desfășoară tranzacții comerciale, fie că este vorba despre wholesaleri, reselleri sau retaileri, au nevoie de o soluție care să îi ajute să simplifice procesele din companie și să le ofere tot ceea ce au nevoie pentru a obține performanțele dorite în vânzări. Integrarea platformei de ecommerce cu un soft ERP poate ajuta afacerea să crească productivitatea, satisfacția clienților și profitul.
Dacă ai un magazin online, un sistem ERP te poate ajuta în nenumărate moduri și poate face ca întregul proces de vânzare să funcționeze mult mai ușor, de la afișarea în timp real a stocurilor, emiterea automată a facturilor, statusul comenzilor, până la livrarea către clienți și realizarea de rapoarte despre evoluția vânzărilor /top produse. O soluție ERP combină toate aspectele unei afaceri într-un singur sistem, integrând diferite aplicații de management a resurselor.
Reducând nevoia pentru o varietate de sisteme diferite, integrarea unui soft ERP pentru ecommerce le oferă companiilor avantajul competitiv de care au nevoie și posibilitatea de a răspunde eficient provocărilor actuale și evoluției pieței.
Așteptările clienților și piața se schimbă în ziua de azi cu o viteză uimitoare, astfel gestionarea unui business în ecommerce necesită un grad ridicat de automatizare. Ca rezultat, vei descoperi că lucrurile sunt mult mai bine organizate și că întregul proces de vânzare devine în curând nu doar eficient, ci și performant.
De ce este importantă o soluție ERP în e-commerce
Dacă ai un magazin online, probabil că ești foarte familiarizat cu platformele de planificare a resurselor întreprinderii (ERP). Integrarea unui soft ERP în ecommerce a devenit o necesitate și s-a dovedit o strategie de succes pentru cei care și-au dorit să diminueze volumul de muncă, să asigure satisfacția clienților și să atingă un nou nivel de performanță.
În linii mari, sistemul ERP pentru ecommerce este utilizat pentru o varietate de nevoi de management al afacerii, de la achiziții, stocuri, până la logistică și raportare financiară. Acestea permit companiilor să automatizeze procesele, să obțină informații și să eficientizeze fluxurile de lucru.
La nivel global, piața ERP este de așteptat să atingă 100 de miliarde de dolari până în 2025. Este o piață uriașă cu mulți jucători importanți. Este important ca managerii să înțeleagă ce pot și nu pot face ERP-urile înainte de a integra un nou sistem. Pentru magazinele existente, cel mai bun sistem ERP poate eficientiza fluxurile de lucru pentru a crea procese și experiențe mai bune pentru clienți.
Caracteristicile unui soft ERP pentru ecommerce
Caracteristicile cheie pe care ar trebui să le urmărești atunci când alegi o soluție ERP pentru afacerea ta online sunt:
- Automatizare
Un soft ERP permite automatizarea sarcinilor repetitive din platforma ecommerce, ceea ce eliberează angajații de introducerea manuală a datelor și oferă mai mult timp pentru taskuri mai importante în gestionarea afacerii. Automatizarea reduce, de asemenea, erorile umane, prevenind acele operațiuni greșite care pot apărea în timp. O astfel de integrare te ajută să economisești timp și bani, lucrând mai eficient și îmbunătățind semnificativ performanța companiei.
- Date partajabile
Cu un sistem ERP, toate datele sunt disponibile pentru toți utilizatorii, astfel încât dacă un utilizator introduce informații, acestea sunt accesibile tuturor. Cu toate acestea, este, de asemenea, posibil să se reglementeze cine are acces la ce informații prin controlul permisiunilor. Acest lucru înseamnă că de la CEO până la operatorii din depozit, toți pot folosi același software, având acces la aceleași date.
- Raportare
Raportarea este unul dintre aspectele de bază ale oricărei afaceri, iar cu un soft ERP pentru ecommerce poți face acest lucru mai ușor. De exemplu, actualizează automat stocul după fiecare vânzare pentru a putea anticipa nevoile privind forța de muncă în funcție de nivelul comenzilor primite.
O soluție ERP permite o vizualizare centralizată a celor mai importante date de afaceri, operaționale și financiare care să fie partajate în timp real tuturor membrilor firmei. Poți apoi transforma aceste date în informații utile pentru a face schimbări reale pentru afacere.
Avantaje soft ERP pentru ecommerce
Sistemul ERP pentru ecommerce valorifică întreaga putere a transformării digitale pentru a oferi magazinelor online posibilitatea de a valorifica pe deplin tehnologiile moderne precum automatizarea și AI.
- Reducerea costurilor operaționale
Integrarea platformei de ecommerce cu ERP contribuie la automatizarea proceselor manuale, care pot genera adesea erori. Cu ajutorul unui astfel de soft pot fi eficientizate comenzile, informațiile de livrare și detaliile clienților în baza de date. Acest lucru reduce redundanța informațiilor, implicarea umană și erorile aferente, precum și costurile inutile, cum ar fi gestionarea stocurilor în timp real.
- Îmbunătățirea experienței pe site
Clienții unui magazin online își doresc o experiență de cumpărare simplă și eficientă, precum și o livrare rapidă. Conceptul User Experience (UX) acoperă tot ceea ce experimentează o persoană înainte, în timpul și după achiziția online unui produs sau serviciu.
Un soft ERP integrat pentru ecommerce poate eficientiza fiecare pas pentru a oferi cumpărătorilor o experiență îmbunătățită. Prin integrarea eCommerce și ERP, clienții pot fi informați constant cu privire la detaliile procesului de achiziție. Pot fi oferite cu ușurință diferite actualizări, iar acest lucru oferă o mai mare siguranță consumatorilor.
- Control asupra stocurilor și prețurilor
Integrarea unui sistem ERP într-un magazin online oferă control ridicat asupra afacerii. Cu acest soft poți obține o perspectivă clară asupra produselor care se vând mai bine și asupra celor care necesită îmbunătățiri, astfel încât să poți face modificările necesare în ceea ce privește stocurile și strategiile de marketing potrivite.
Mai ales atunci când operezi într-un mediu omnichannel, controlul eficient al prețurilor este esențial. Posibilitatea de a modifica rapid prețurile pe toate canalele de vânzare cu doar câteva clickuri economisește timp și bani. Pentru unele companii de comerț electronic, automatizarea prețurilor în raport cu factorii de piață maximizează veniturile.
- Raportare și previziuni corecte
O vizualizare centralizată a datelor înseamnă că poți vedea factori precum stocurile, comenzile, încasările, logistica și livrarea și poți identifica legăturile dintre ele. Datele istorice și în timp real sunt cu mult îmbunătățite cu ajutorul unui soft ERP. Astfel, prin integrarea magazinului cu soluția ERP aleasă, pot fi realizate ușor bilanțuri de verificare și fluxuri de numerar, care oferă claritate asupra situației financiare a firmei tale.
- Creșterea eficienței operaționale și productivității
Logistica și operațiunile sunt grele, dar o soluție ERP automatizată elimină multe dintre punctele dureroase. Partajarea datelor între sisteme și eliminarea intrărilor manuale creează procese simplificate care fac mai multe lucruri, mai rapid.
Un soft ERP pentru ecommerce nu se adresează doar marilor companii online. Comercianții cu amănuntul, indiferent de dimensiunea magazinului online, au nevoie de un sistem care să poată unifica datele din fiecare sursă de vânzare și să beneficieze de fluxuri de lucru eficiente și automatizate dacă vor să prospere într-un mediu competitiv.
NextUp.ro este alături de firma ta cu un soft ERP pentru ecommerce pentru a beneficia de avantajele digitalizării!