Promovarea angajaților – care este rolul acestui proces, cum identifici angajații potriviți și de ce sunt importante programele de training 
Evoluția unei organizații și a echipei care face posibilă activitatea este dinamică și implică schimbări la tot pasul. Odată cu creșterea companiei tale, vei fi nevoit să adaptezi structura personalului la nevoile care apar pe parcurs. Astfel, pot apărea posturi noi, pot dispărea altele, iar tu vei avea nevoie să gestionezi resursele umane în mod inteligent, astfel încât productivitatea și implicarea acestora să rămână la nivel înalt.
Promovarea angajaților este unul dintre mijloacele prin care o echipă evoluează și se extinde. Aduce cu sine mai multe avantaje, însă este necesar să fie implementată în mod corect. Citește articolul de mai jos pentru a afla mai multe în această privință.
Continut
Promovarea salariaților – identificarea angajaților potriviți
Atunci când ești nevoit să deschizi o nouă poziție în companie, există mai multe abordări pentru a ajunge la persoana potrivită. Până la recrutarea externă, de cele mai multe ori este recomandat să iei în calcul angajații pe care îi ai deja în subordine.
Pentru a te asigura că alegi angajatul potrivit pentru promovare, trebuie să ții cont de mai multe aspecte. În primul rând, ai nevoie de cineva care are o atitudine proactivă și nu se teme să își varieze gama de responsabilități și care are în vedere obiectivele echipei, nu doar pe cele personale.
De asemenea, încearcă să identifici acele persoane care sunt orientate către găsirea eficientă a soluțiilor. Prin urmare, îți poți da seama că cineva care doar pune în discuție probleme, fără a propune și o posibilă rezolvare nu este neapărat pregătit pentru o promovare.
În plus, poți lua în considerare și respectul pe care echipa îl are față de un membru al său, atunci când iei în calcul promovarea acestuia. Fiind gata mereu să ofere sprijin celorlalți, acesta este unul dintre angajații esențiali.
Nu în ultimul rând, un salariat gata de promovare știe să gestioneze bine situațiile stresante, nu se pierde și nu le evită.
Promovarea personalului – rolul acesteia pentru evoluția organizației
Succesul organizației tale depinde de succesul echipei. Prin urmare, dacă îți dorești să scalezi afacerea, să o crești sau să o dezvolți într-o anumită direcție, atunci trebuie să pui în aplicare acele soluții care aduc beneficii maxime. Poate fi vorba de automatizarea operațiunilor, prin programe de genul sistemelor ERP sau de metode de motivare a angajaților pentru creșterea productivității.
Promovarea angajaților este o practică recomandată din mai multe rațiuni. Acestea pot fi de ordin financiar, pot impacta moralul, cultura sau alte planuri ale companiei. La modul practic, promovarea angajaților reprezintă o soluție mai ieftină din numeroase puncte de vedere. Unul dintre acestea este că salariile candidaților externi sunt mai mari decât ale celor care au fost promovați intern, însă calitatea muncii este mai redusă. Acest lucru se poate observa foarte ușor, mai ales dacă ai un program de salarizare implementat la tine în companie.
În plus, procesul de onboarding durează mult mai puțin în cazul unui angajat care face parte deja din companie, ceea ce duce la eficientizarea muncii, dar și la reducerea costurilor.
Un membru care face deja parte din echipa ta este familiarizat cu valorile și cultura organizației, așa că nu mai există un stres suplimentar din acest punct de vedere, nici pentru companie, nici pentru angajat.
Un efect pe care unii îl ignoră este acela de a da un boost moralului angajaților. Pentru mulți dintre aceștia, promovarea talentului intern este o sursă de motivație în ceea ce privește productivitatea și calitatea muncii depuse.
Promovarea angajaților – importanța programelor de training
Pregătirea angajaților pentru promovare este esențială pentru procesele de dezvoltare ale companiei. Deoarece odată cu preluarea noilor obligații și responsabilități, munca se dublează, angajații au nevoie de sprijin pentru a nu eșua.
Prin această practică, organizația pregătește angajatul pentru a face față noilor provocări, scăzând astfel drastic costurile cu angajarea unei alte persoane. Un beneficiu important care apare în urma trainingurilor de promovare este acela că angajatul devine rapid motivat și pregătit să preia noile îndatoriri profesionale, lucru care nu ar putea fi posibil fără o pregătire temeinică prealabilă. Anxietatea și lipsa încrederii în sine sunt înlăturate, iar rezultatele sunt îmbucurătoare.
Prin urmare, ai toate motivele să iei în considerare promovarea angajaților tăi dacă dorești să îți duci compania la următorul nivel. Ai grijă să implementezi eficient aceste schimbări și vei vedea efectele în scurt timp.
Sursa foto: Unsplash.com, Pexels.com