/>
Vreau demo

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Bifeaza doar daca esti student
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Cere oferta

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Prin completarea formularului, iti dai acordul sa fii contactat de un consultant NextUp.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Prin completarea formularului, iti dai acordul sa fii contactat de un consultant NextUp.

"*" indicates required fields

"*" indicates required fields

Max. file size: 1 GB.
Max. file size: 1 GB.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

"*" indicates required fields

Max. file size: 1 GB.
Max. file size: 1 GB.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Cere oferta

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Prin completarea formularului, iti dai acordul sa fii contactat de un consultant NextUp.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Automatizarea proceselor: TOP 5 avantaje ale unui program de gestiune stocuri

NextUp » Articole despre sisteme si software pentru antreprenori » Automatizarea proceselor: TOP 5 avantaje ale unui program de gestiune stocuri

Pentru firmele care activează în retail și distribuție, gestionarea eficientă a stocurilor este direct proporțională cu succesul business-ului. Implementarea unui program de gestiune stocuri crește eficiența, fiabilitatea și, cel mai important, scalabilitatea afacerii. Una dintre funcțiile fundamentale ale unui sistem ERP de gestiune stocuri este aceea de a avea o imagine centralizată asupra inventarului.

Un sistem ERP oferă funcționalități care contribuie la centralizarea datelor, construirea rapoartelor, eficientizarea proceselor și urmărirea resurselor. Acest lucru ajută companiile să planifice și să completeze comenzile în timp util, evitând epuizările de stoc și alte consecințe costisitoare ca urmare a controlului inexact al stocurilor. 

Un program de gestiune stocuri integrat cu un sistem ERP te ajută să vizualizezi, să calculezi și să automatizezi nivelurile stocurilor, inventarul în timp real. De exemplu, articolele pot fi comandate automat atunci când datele arată că cererea pentru un anumit produs a atins un anumit nivel predeterminat în sistem.

În momentul în care te decizi asupra unui program de gestiune stocuri, e important să alegi un soft care să răspundă atât nevoilor tale actuale, cât și viitoare. În acest sens, echipa NextUp este pregătită să te ajute să faci alegerea potrivită.

Ce este un program de gestiune a stocurilor?

Pentru că ne aflăm în secolul tehnologiei și al digitalizării, cu toții căutăm soluții de eficientizare a timpului și de simplificare a activităților zilnice pentru a fi cât mai productivi. Un sistem ERP care se ocupă de managementul operațional, permite controlul proceselor de achiziție, gestiune și producție și ține sub control stocurile de produse.

Sistemele de gestionare a stocurilor ERP ajută companiile să își gestioneze fiecare operațiune de afaceri de pe o singură platformă. De obicei, acestea includ gestionarea inventarului, operațiunilor financiar-contabile, planificarea comenzilor și logistica.

Sistemele ERP folosesc date în timp real pentru a ajuta companiile să gestioneze procese complexe. Unul dintre cele mai importante avantaje este că datele pot fi partajate în toate departamentele pentru a ajuta la efectuarea de calcule precise.

Aceasta crește competitivitatea în piață a firmei, dezvoltând capacitatea de a planifica corespunzător producția, de a crește productivitatea distribuției și de a minimiza costurile și erorile asociate cu activitatea umană.

Avantajele unui program de gestiune stocuri pentru firma ta

1. Reducerea costurilor

Un sistem ERP este conceput pentru a funcționa pentru toate industriile și ajută o firmă să evite situații precum surplusul de produse sau lipsa stocului. O administrare eficientă a inventarului crește acuratețea predicțiilor și permite setarea unor prețuri bazate pe date concrete. 

De exemplu, un magazin online poate să identifice și să pună în balanță produsele care pot fi vândute prin comenzi speciale sau de tip dropship cu cele care se află în depozite, integrând informațiile cu privire la rata de cumpărare a produsului. Când cunoști cu exactitate cât stoc ai nevoie pentru un anumit timp,poți gestiona eficient spațiile de depozitare, ceea ce înseamnă o reducere importantă de costuri.

2. Securizarea datelor în cloud

Stocarea datelor în cloud îți oferă o alternativă accesibilă pentru utilizarea unui sistem ERP și a unui program de gestiune. Acest nou tip de abordare reduce cheltuielile operaționale eliminând astfel necesitatea de a achiziționa echipamente software și hardware sau de a angaja personal IT suplimentar. 

Modificările pe care le faci în programul de gestiune stocuri se actualizează instant. Iar produsele vândute se scad automat din stoc, astfel încât știi în orice clipă care este stocul exact din magazin sau depozit. Ceea ce înseamnă că stocurile și prețurile de vânzare vor fi mereu actualizate în sistemul ERP.

3. Management eficient al produselor și stocurilor 

Identificarea produselor prin coduri îți permite să ai o imagine de ansamblu globală și detaliată a stocurilor. Acest avantaj optimizează organizarea muncii. Datele de expirare sunt furnizate în timp real datorită sistemului ERP. În cele din urmă, geolocalizarea produselor este rapidă și precisă; doar câteva clicuri sunt suficiente pentru a obține aceste informații foarte utile pentru afacere.

De la recepția mărfurilor în depozit până la gestionarea loturilor/numerelor de serie, a metodelor de evaluare sau a înregistrărilor contabile aferente, cu un program de gestiune stocuri acoperi întregul flux de lucru, oferind trasabilitate și acuratețe tranzacțiilor.

Poți stabili niveluri de reaprovizionare pentru fiecare articol stocabil în parte. Programul de gestiune te va anunța când unul dintre aceste repere va scădea sub pragul stabilit, urmând să lansezi comenzi de aprovizionare către furnizori. 

4. Îmbunătățirea relației cu clienții

Ritmul afacerilor din prezent este mai alert ca oricând. Timpul este o resursă care ne lipsește tuturor. Pentru a răspunde în mod adecvat solicitărilor clienților, angajații care preiau comenzile trebuie să aibă la îndemână informațiile necesare și să se bazeze pe acuratețea acestora pentru a onora la timp și corect comenzile: stoc, locația, prețul de vânzare, cantitatea comenzii, data primirii etc.

5. Control asupra rapoartelor financiare

Analizezi în detaliu informațiile din istoricul comenzilor și poți prevedea nevoile viitoare cu ajutorul rapoartelor și dashboardurilor din program, ceea ce contribuie la luarea unor decizii mai bune de business.

Prin utilizarea unui software ERP se asigură consecvența între fiecare departament. Acest avantaj evită întârzierile legate de procedurile de afaceri datorită controlului rapoartelor financiare și graficelor, deoarece acestea sunt actualizate în timp real.

Fie că ai o firmă de producție, logistică sau comerț înseamnă că afacerea ta se bazează pe produse și mărfuri. Investiția într-un sistem performant de gestiune a stocurilor îți poate asigura cantitatea potrivită de produse pentru a evita blocajele în producție și livrarea la timp a comenzilor.

Un program de gestiune a stocurilor integrat cu sistemul ERP al companiei poate economisi timp și bani eliminând sarcina descurajantă de a procesa manual gestionarea stocurilor. Sistemele de gestionare a stocurilor ERP sunt concepute pentru a reduce munca manuală, prin automatizarea și eficientizarea proceselor – toate acestea merg mână în mână cu dezvoltarea afacerii. Un sistem ERP performant îți permite să colectezi date în timp real, pentru a avea o evidență clară despre afacerea ta și pentru a urmări performanța și susține creșterea.

Softul ERP dezvoltat de NextUp transformă și organizează modul de gestiune a stocurilor, asigurând trasabilitate completă și adaptare rapidă la schimbările regulilor de business.

Data articol: 5 iulie 2023
Antreprenor, Co-owner NextUp

Vreau demo

Vreau demo gratuit

"*" indicates required fields

* campuri obligatorii
Bifeaza doar daca esti student
This field is for validation purposes and should be left unchanged.